Prohlídka nemovitosti je důležitým momentem při prodeji nebo pronájmu nemovitosti. Majitelé nemovitostí by měli být připraveni na to, co bude na prohlídce řečeno, jaké otázky budou položeny a co by měli a neměli říkat. V tomto článku se zaměříme na to, co majitel nemovitosti by měl a neměl říkat během prohlídky.
Co by měl majitel nemovitosti říkat:
- Poskytovat přesné informace o nemovitosti
Majitelé nemovitostí by měli být schopni poskytnout přesné informace o nemovitosti, včetně velikosti, počtu místností, stavu nemovitosti a výbavy. Pokud majitel nemovitosti neví na nějakou otázku odpověď, měl by to říct a slíbit, že se informacemi následně vrátí.
- Být upřímný o problémech
Je důležité, aby majitel nemovitosti byl upřímný o jakýchkoli problémech, které jsou s nemovitostí spojeny. Pokud existují nějaké problémy, jako například vlhkost, zápach nebo závady na vodovodním systému, majitel nemovitosti by měl o nich říci. To je důležité, aby se potenciální kupci nebo nájemci nemuseli s problémy potýkat později.
- Připravenost ukázat celou nemovitost
Majitel nemovitosti by měl být připraven ukázat potenciálním kupcům nebo nájemcům celou nemovitost. To zahrnuje i prostory, které nejsou běžně přístupné, jako například sklepy, půdy nebo garáže. Pokud jsou některé části nemovitosti nepřístupné, majitel by to měl říci a vysvětlit důvod.
- Ukazovat pozitiva nemovitosti
Majitel nemovitosti by měl být schopen ukázat pozitiva nemovitosti, jako jsou například dobře udržované zahrady, moderní kuchyně a koupelny nebo velké prostory. Ukázání pozitiv nemovitosti může pomoci přesvědčit potenciální kupce nebo nájemce, že nemovitost stojí za investici.
- Být přátelský a zdvořilý
Majitel nemovitosti by měl být přátelský a zdvořilý. Pokud se potenciální kupci nebo nájemci cítí vítáni a pohodlně, je pravděpodobnější, že se budou chtít na nemovitosti usadit. Majitel by se měl snažit vytvořit příjemnou atmosféru, ukázat potenciálním kupcům nebo nájemcům kolem a zodpovědět jejich otázky.
Co by neměl majitel nemovitosti říkat:
- Lhát o stavu nemovitosti
Je neetické a nezákonné lhát o stavu nemovitosti, například o skrytých vadách nebo o nesplnění stavebních předpisů. Pokud jsou potenciální kupci nebo nájemci následně s problémy konfrontováni, může to vést k právním problémům a finanční ztrátě. Proto je důležité být úplně otevřený a upřímný o stavu nemovitosti.
- Poskytovat nepřesné informace
Majitel nemovitosti by neměl poskytovat nepřesné informace o nemovitosti. Například by neměl uvádět nepravdivé údaje o velikosti nemovitosti, počtu místností nebo o tom, kdy byla naposledy renovována. Pokud majitel nemovitosti neví odpověď na nějakou otázku, měl by to říci a slíbit, že se informacemi následně vrátí.
- Kritizovat sousedy nebo okolí
Majitel nemovitosti by neměl kritizovat sousedy nebo okolí. To může potenciální kupce nebo nájemce odrazovat a může to vést k neuspokojivému prodeji nebo pronájmu. Pokud jsou sousedé nebo okolí problematické, majitel by to měl zmínit v neutrálním tónu a snažit se najít řešení.
- Nechat potenciální kupce nebo nájemce čekat
Majitel nemovitosti by neměl nechat potenciální kupce nebo nájemce čekat na prohlídce nebo na zodpovězení otázek. To může potenciální zákazníky odradit a mohou si vybrat jinou nemovitost. Majitel by měl být připraven na prohlídku a snažit se odpovědět na otázky co nejdříve.
- Být nátlakový
Majitel nemovitosti by neměl být nátlakový. Pokud majitel bude nátlakový a bude nutit potenciální kupce nebo nájemce k nákupu nebo pronájmu, může to mít opačný efekt a zákazníci mohou být odrazeni. Majitel by měl být respektující a vstřícný a nechat potenciální kupce nebo nájemce rozhodnout sami.
- Neposkytovat dostatečné informace o nemovitosti
Majitel nemovitosti by měl poskytnout potenciálním kupcům nebo nájemcům dostatečné informace o nemovitosti. To zahrnuje údaje o velikosti nemovitosti, počtu místností, vybavení a dalších důležitých faktorech. Pokud majitel neví nějakou informaci, měl by to říci a slíbit, že ji získá.
- Být nedostupný
Majitel nemovitosti by neměl být nedostupný pro potenciální kupce nebo nájemce. Pokud majitel neodpovídá na telefonní hovory nebo e-maily, může to potenciální zákazníky odradit. Majitel by měl být k dispozici pro otázky a vstřícně komunikovat s potenciálními zákazníky
Majitel nemovitosti by měl být upřímný, vstřícný a připravený na prohlídku. Měl by poskytnout potenciálním kupcům nebo nájemcům dostatečné informace o nemovitosti a být k dispozici pro otázky. Pokud majitel bude vstřícný a příjemný, může to vést k úspěšnému prodeji nebo pronájmu nemovitosti. Na druhé straně, pokud bude majitel nedostupný nebo bude poskytovat nepřesné informace, může to potenciální kupce či nájemce odrazovat a vést k neuspokojivému prodeji nebo pronájmu.