Skip to main content
Prodej / KoupěPronájemRady a tipy

Jak by se měl majitel nemovitosti chovat při prohlídce?

Přidal/a 21. 8. 202326 září, 2023Žádné komentáře5 min. čtení

Prohlídka nemovitosti je důležitým momentem při prodeji nebo pronájmu nemovitosti. Majitelé nemovitostí by měli být připraveni na to, co bude na prohlídce řečeno, jaké otázky budou položeny a co by měli a neměli říkat. V tomto článku se zaměříme na to, co majitel nemovitosti by měl a neměl říkat během prohlídky.

Co by měl majitel nemovitosti říkat:

  1. Poskytovat přesné informace o nemovitosti

Majitelé nemovitostí by měli být schopni poskytnout přesné informace o nemovitosti, včetně velikosti, počtu místností, stavu nemovitosti a výbavy. Pokud majitel nemovitosti neví na nějakou otázku odpověď, měl by to říct a slíbit, že se informacemi následně vrátí.

  1. Být upřímný o problémech

Je důležité, aby majitel nemovitosti byl upřímný o jakýchkoli problémech, které jsou s nemovitostí spojeny. Pokud existují nějaké problémy, jako například vlhkost, zápach nebo závady na vodovodním systému, majitel nemovitosti by měl o nich říci. To je důležité, aby se potenciální kupci nebo nájemci nemuseli s problémy potýkat později.

  1. Připravenost ukázat celou nemovitost

Majitel nemovitosti by měl být připraven ukázat potenciálním kupcům nebo nájemcům celou nemovitost. To zahrnuje i prostory, které nejsou běžně přístupné, jako například sklepy, půdy nebo garáže. Pokud jsou některé části nemovitosti nepřístupné, majitel by to měl říci a vysvětlit důvod.

  1. Ukazovat pozitiva nemovitosti

Majitel nemovitosti by měl být schopen ukázat pozitiva nemovitosti, jako jsou například dobře udržované zahrady, moderní kuchyně a koupelny nebo velké prostory. Ukázání pozitiv nemovitosti může pomoci přesvědčit potenciální kupce nebo nájemce, že nemovitost stojí za investici.

  1. Být přátelský a zdvořilý

Majitel nemovitosti by měl být přátelský a zdvořilý. Pokud se potenciální kupci nebo nájemci cítí vítáni a pohodlně, je pravděpodobnější, že se budou chtít na nemovitosti usadit. Majitel by se měl snažit vytvořit příjemnou atmosféru, ukázat potenciálním kupcům nebo nájemcům kolem a zodpovědět jejich otázky.

Co by neměl majitel nemovitosti říkat:

  1. Lhát o stavu nemovitosti

Je neetické a nezákonné lhát o stavu nemovitosti, například o skrytých vadách nebo o nesplnění stavebních předpisů. Pokud jsou potenciální kupci nebo nájemci následně s problémy konfrontováni, může to vést k právním problémům a finanční ztrátě. Proto je důležité být úplně otevřený a upřímný o stavu nemovitosti.

  1. Poskytovat nepřesné informace

Majitel nemovitosti by neměl poskytovat nepřesné informace o nemovitosti. Například by neměl uvádět nepravdivé údaje o velikosti nemovitosti, počtu místností nebo o tom, kdy byla naposledy renovována. Pokud majitel nemovitosti neví odpověď na nějakou otázku, měl by to říci a slíbit, že se informacemi následně vrátí.

  1. Kritizovat sousedy nebo okolí

Majitel nemovitosti by neměl kritizovat sousedy nebo okolí. To může potenciální kupce nebo nájemce odrazovat a může to vést k neuspokojivému prodeji nebo pronájmu. Pokud jsou sousedé nebo okolí problematické, majitel by to měl zmínit v neutrálním tónu a snažit se najít řešení.

  1. Nechat potenciální kupce nebo nájemce čekat

Majitel nemovitosti by neměl nechat potenciální kupce nebo nájemce čekat na prohlídce nebo na zodpovězení otázek. To může potenciální zákazníky odradit a mohou si vybrat jinou nemovitost. Majitel by měl být připraven na prohlídku a snažit se odpovědět na otázky co nejdříve.

  1. Být nátlakový

Majitel nemovitosti by neměl být nátlakový. Pokud majitel bude nátlakový a bude nutit potenciální kupce nebo nájemce k nákupu nebo pronájmu, může to mít opačný efekt a zákazníci mohou být odrazeni. Majitel by měl být respektující a vstřícný a nechat potenciální kupce nebo nájemce rozhodnout sami.

  1. Neposkytovat dostatečné informace o nemovitosti

Majitel nemovitosti by měl poskytnout potenciálním kupcům nebo nájemcům dostatečné informace o nemovitosti. To zahrnuje údaje o velikosti nemovitosti, počtu místností, vybavení a dalších důležitých faktorech. Pokud majitel neví nějakou informaci, měl by to říci a slíbit, že ji získá.

  1. Být nedostupný

Majitel nemovitosti by neměl být nedostupný pro potenciální kupce nebo nájemce. Pokud majitel neodpovídá na telefonní hovory nebo e-maily, může to potenciální zákazníky odradit. Majitel by měl být k dispozici pro otázky a vstřícně komunikovat s potenciálními zákazníky

Majitel nemovitosti by měl být upřímný, vstřícný a připravený na prohlídku. Měl by poskytnout potenciálním kupcům nebo nájemcům dostatečné informace o nemovitosti a být k dispozici pro otázky. Pokud majitel bude vstřícný a příjemný, může to vést k úspěšnému prodeji nebo pronájmu nemovitosti. Na druhé straně, pokud bude majitel nedostupný nebo bude poskytovat nepřesné informace, může to potenciální kupce či nájemce odrazovat a vést k neuspokojivému prodeji nebo pronájmu.